Samen dragen we zorg voor de woning. Dit betekent dat soms jij een herstelling moet uitvoeren, soms wij als woonmaatschappij.
Via onze tool kan je een handig overzicht zien wie wat moet herstellen en betalen. Wij baseren ons op het ZieZo!-boekje van Het Agentschap Wonen in Vlaanderen. Twijfel je? Verwittig dan zeker onze maatschappij, dan zoeken we samen een oplossing.
Onderhoud en kleine herstellingen.
Jij moet de woning onderhouden: hou je woning, het terras, de tuin, ... netjes.
Ook sta je in voor kleine herstellingen. Zo vervang je zelf gebroken ruiten, kapotte stopcontacten, lampen, schakelaars, ... Als je een slecht toestel gebruikte of de woning slecht onderhield, sta je ook in voor de herstellingen.
Voorbeelden zijn: verstopte verluchtingsroosters, kapotte dampkap of lavabo, slecht gebruik van de verwarmingsketel, ...
Is er iets stuk en kan je het zelf niet herstellen zoals een gebroken ruit? Verwittig ons dan. Vaak kunnen we zorgen dat die problemen verholpen worden tegen een beperkte kost.
Grote herstellingen.
Wij zorgen voor herstellingen die moeten gebeuren door slijtage, ouderdom of overmacht. Wij vervangen bijvoorbeeld een raam dat door een onverwachte, hevige hagelbui (overmacht) barst. Ook verborgen gebreken moeten wij herstellen. Als je woning bijvoorbeeld vochtige plekken heeft door een slechte constructie van de afvoerbuizen, dan betalen wij de herstelling.
Hoe werken we concreet?
We geven twee voorbeelden van wie wat moet herstellen en betalen:
- de lift in jouw gebouw: jij betaalt voor het onderhoud, maar wij betalen de herstellingen
- jij betaalt voor het onderhoud van je individuele verwarmingsketel. Is er iets kapot, dan betalen wij dit.
- tenzij de toestellen kapot zijn gegaan door verkeerd gebruik van de huurder of niet liet nakijken zoals dat verplicht is.
Maak je opzettelijk dingen kapot? Dan betaal je zelf alle kosten. Bovendien vinden we het zeer erg dat je dit doet. We kunnen daarom je huurcontract stopzetten.
Voor herstellingen kan je ons bereiken op het nummer 09 432 20 20, of via e-mail op: herstelling@woonmee.be, of via onderstaande knop.
Start hier je herstellingsaanvraag.
Lift defect? Gebruik de belknop in de lift. Je wordt rechtstreeks doorverbonden met de noodcentrale.
Gasgeur? Contacteer Fluvius: 0800 65 0 65.
Zijn wij gesloten maar heb je een dringende herstelling zoals een waterlek of elektriciteitsuitval? Je kan het nummer bellen: 0472 78 15 85. Spreek een boodschap in en vermeld duidelijk je naam, adres en het probleem. Dan bellen wij je zo snel mogelijk terug.
Woonmaatschappij Meetjesland betaalt NOOIT facturen terug voor werken die op vraag van de huurder door externe aannemers of firma's zijn uitgevoerd. Alleen opdrachten die onze verantwoordelijkheid zijn én waarvoor wij een bestelbon opgemaakt hebben, worden door ons betaald.